PDAM Parepare Galakkan Sistem ‘Door To Door’


MANAGEMEN PDAM PAREPARE KINI MENGGALAKKAN SISTEM PENAGIHAN DENGAN CARA MENJEMPUT BOLA ATAU DOOR TO DOOR.
HAL TERSEBUT DIUNGKAPKAN KEPALA HUMAS PDAM PAREPARE YANG DITEMUI BEBERAPA WAKTU LALU, HJ HASNIAH MENJELASKAN HAL TERSEBUT SEBAGAI UPAYA MENINGKATKAN TINGKAT KOLEKTABILITAS ATAU PENAGIHAN TUNGGAKAN PEMBAYARAN AIR PARA PELANGGAN.

HASNIAH MENAMBAHKAN JIKA DIDAPATI PELANGGAN YANG MEMPUNYAI TUNGGAKAN, PIHAK PDAM AKAN MELAYANGKAN SURAT PEMBERITAHUAN DAN JIKA DALAM 3 HARI BELUM DIBAYAR, MAKA AKAN DI LAKUKAN PENYEGELAN. TUJUH HARI SETELAH DISEGEL DAN BELUM ADA TINDAKAN PEMBAYARAN DARI PELANGGAN YANG BERSANGKUTAN MAKA PIHAK PDAM AKAN MELAKUKAN PEMBONGKARAN METERAN ATAU PEMUTUSAN SECARA PERMANEN.

HJ HASNIAH JUGA MENGINGATKAN KEPADA PELANGGAN, UNTUK TIDAK MELAKUKAN PEMBAYARAN TAGIHAN KEPADA PETUGAS DI LAPANGAN, NAMUN MELAKUKAN PEMBAYARAN DI TEMPAT YANG TELAH DISEDIAKAN, BAIK DI LOKET, ATM PADA BANK YANG TELAH BEKERJASAMA DENGAN PDAM PAREPARE.

Peliput: SRI AYU